-> Trimiteti mesaj pe adresa : infocert@onrc.ro pentru intrebari sau sesizari sau puteți accesa
Zona de asistenta din portalul ONRC, opțiunea Întrebări frecvente , unde scrieti sesizarea, precizand adresa de e-mail unde veti primi raspunsul
Vă informăm că în timpul zilei apar momente "critice", când sunt probleme majore de supraîncărcare a serverelor cu sute de solicitari online și atunci este restricționat temporar accesul la serviciile online, prin faptul că la căutarea firmei nu vă mai lasă să o selectați, prin mesajul "Numărul maxim de firme ce pot fi adăugate este 0 !", caz în care se așteaptă 10-15 min până este remediată situația.
Când apar astfel de situații blocante, echipa tehnică intervine și execută operațiuni tehnice la servere, astfel încat în maxim 15 min redevine funcțional serviciul online. Utilizatorul este rugat să aștepte 10-15 min până se deblochează, apoi faceți o cerere nouă.
Vă informăm că documentele Infocert livrate în cursul anilor 2014 - 2020au fost arhivate și nu mai sunt disponibile pentru a fi descărcate din pagina « Detalii » a cererii. Utilizatorul trebuie să le solicite punctual la adresa de suport infocert@onrc.ro
ATENȚIE !! Cum se validează plata!! Regula de bază la o cerere Infocert este să plătiți în aceeași zi în care ați transmis solicitarea în sistem, în interval de 2 ore de la transmitere. Dacă depășiți 2 ore, trebuie să faceți o altă cerere pentru a efectua plata, altfel cererea nu va fi procesată și va fi RETURNATA!
->Trebuie să folosiţi opțiunea InfoCert (1-a poziție în meniul din stânga "Servicii online RC" ) pentru a completa cerere nouă în vederea obținerii unui certificat constatator livrat în flux automat (maxim 30 min).
-> Înainte de accesarea serviciului INFOCERT , dacă doriți ca informațiile să fie actualizate conform ultimei cereri de înregistrare / mențiune depuse la Registrul Comerțului, trebuie să verificați în prealabil stadiul cererii folosind opțiunea Stadiu dosar din portalul ONRC. Cererea de înregistrare/ mențiune pe care o urmăriți este finalizată, în ziua indicată de termenul de eliberare, doar dacă stadiul cererii este: Cerere trimisa pentru ridicare sau Cerere ridicata.
Utilizatorul poate să solicite punctual informații/ explicații pe e-mail, folosind adresa aferentă ORCT-lui de care aparține firma, de pe site-ul onrc.ro -> Contact -> Retea ONRC , cu privire la:
1) motivul amânării unei anumite cereri de înregistrare/ mențiune
2) observațiile primite sau dacă nu a primit rezoluția de la ORCT
3) date eronate în certificatul constatator livrat, neconforme cu documentele suport depuse la Registrul Comertului (informații de identificare, date cu privire la asociați, sediu etc.)
Dacă cererea de înregistrare/ mențiune a fost depusă ONLINE prin portalul ONRC, se poate accesa pagina "Detalii" a cererii, pentru a vedea dacă sunt afișate observații, în cazul amânării soluționării. Pentru aceasta, folosiți opțiunea Cererile Mele din portal, tabul "Registrul Comertului/RBR", apoi completați criteriul de căutare ( data portal "De la") și apăsați butonul <<Cauta>>.
Sistemul va afișa cererea și apăsați butonul <<Detalii>>
• documentul solicitat se descarcă din pagina «Detalii» a cererii în maxim 15 minute
• factura electronică este emisă automat de sistem și se descarcă din pagina «Detalii» a cererii
• EuPlatesc.ro garantează restituirea automată a banilor în 5-15 zile, în cazul în care, din motive tehnice, documentul nu poate fi livrat sau când tranzacția de plata rămâne «Fără răspuns» în portalul ONRC
Vă informăm că atunci când cererea InfoCert rămâne în starea TRANSMISA, cauzele pot fi:
1) sistemul nu v-a condus direct la plata: trebuie sa reveniti pe cerere folosind butonul «Modifica» de la nivelul cererii. Procedați în felul următor:
1. alegeți InfoCertdin portal și apăsați butonul "Vizualizare cereri"
2.căutați cererea folosind unul din criteriile afișate (exemplu: data portal)
3. alegeti cererea dorită din lista cererilor afișate
4. folosiți opţiunea «Modifica» de la cererea aleasă, care va conduce la pasul de "Plata"
2) tranzacția este neconfirmata de banca, "Fara raspuns": suma plătita este blocata temporar la bancă, dar nu este deloc incasata de ONRC !
Procesatorul de plăți EuPlatesc.ro, care este apelat la plata cu cardul, solicită automat anularea acestor tranzacții neîncasate, dupa ce expiră perioada de hold, 3-5 zile lucrătoare, iar banca emitentă deblochează suma reținuta în contul dumneavoastră.
Soluția este să faceți o nouă cerere și o nouă plată .
Pentru alte detalii, contactați procesatorul de plăți Euplatesc.ro
ALTE MODALITĂȚI DE TRANSMITERE SOLICITARE (care sunt distincte de Infocert) !!
- completați un formular electronic "Comanda eliberare acte" (identic cu cel de la ghiseu) folosind opțiunea din portalul ONRC - Eliberari documentedaca dețineți semnătură electronică : transmiteti solicitarea la Oficiul Național al Registrului Comerțului - consultați Ghidul de completare
- trimiteți solicitarea prin e-mail catre ONRC (onrc@onrc.ro) : vi se va trimite un formular de completat offline
Efectuați plata prin ordin de plată/ internet banking .
Verificați starea cererii și aflați modalitatea de rezolvare, astfel:
Stare cerere
Modalitate de rezolvare
1.
IN PROCESARE
• Plata a fost aprobată și sistemul procesează documentul solicitat, după care folosiți butonul «Detalii» de la cerere și accesați linkul "Descarca".
2.
RETURNATA sau IN RETURNARE
• Sistemul a avut anumite blocaje tehnice și nu a putut genera documentul, urmând ca tranzacția efectuată să fie anulată de către procesatorul de plăți EuPlatesc.ro.
În acest caz, utilizatorul va completa o nouă cerere și va efectua o nouă plată.
Banii reținuți la cererea IN RETURNARE/ RETURNATA se vor restitui în cont în următoarele 3-5 zile lucrătoare, depinzând de banca emitentă a cardului.
3.
LIVRATA
• Cererea este finalizată și puteți descărca documentul și factura folosind butonul «Detaliii» de la nivelul cererii.Procedați în felul următor:
1. alegeți InfoCertdin portal și apăsați butonul "Vizualizare cereri"
2.căutați cererea folosind unul din criteriile afișate (exemplu: data portal)
3. alegeti cererea dorită din lista cererilor afișate
4. folosiți opţiunea «Detalii» de la cererea aleasă pentru a intra în pagina «Detalii», cu link-urile de descărcare la document și la factura aferentă
4.
TRANSMISA și
plata FARA RASPUNS
Dacă verificați tranzacția in portalul ONRC, folosind linkul de la secțiunea Plățile mele din portal, starea tranzacției este "Fără răspuns", înseamnă că suma plătită va rămâne blocată ("hold") până când expiră perioada de reținere. Precizăm că tranzacția NU este încasată, deoarece NU s-a primit automat răspunsul de la bancă din cauza unor întreruperi/blocaje etc..
Conform procedurii stabilite, după 5 zile de la efectuarea plății, procesatorul de plăți EuPlatesc.ro va solicita către banca emitentă a cardului,
restituirea automată a sumelor reținute.
În aceste condiții, vă recomandăm să efectuați o nouă cerere si să vă relogați după efectuarea plății pentru ca sistemul să poată confirma tranzacția.
5.
TRANSMISA" și NU a fost efectuată plata online
• NU ați efectuat plata online, de aceea vă rugăm să intrați pe cerere folosind butonul «Modifică», care vă conduce la pasul "Plată online"
6.
PLATA NEAPROBATA
• Verificați întâi MOTIVUL REFUZULUI, folosind secțiunea Plățile mele din portal.
Pentru alte detalii despre tranzacțiile efectuate aveți următoarele modalități de contactare directă a procesatorului de plăți EuPlatesc.ro :
trimiteti un mesaj pe e-mail: info@euplatesc.ro sau la telefon +40 371 335 807 - de luni până vineri în intervalul orar 08:00 - 20:00
Fluxul de completare a datelor necesare pe cererea Infocert, conţine mai mulţi paşi/ secţiuni care se succed, fiind posibilă trecerea/ revenirea la « Pasul urmator » / « Pasul precedent » prin butoane explicite.
Pentru a reveni pe o cerere în COMPLETARE sau TRANSMISĂ , folosiți linkul InfoCert și butonul Vizualizare cereri, apoi căutați cererea folosind unul din criteriile afișate, după care alegeți una din cereri și opţiunea « Modifică » .
Puteți consulta capitolele afișate în documentele eliberate prin serviciul InfoCert: ATENȚIE !!La fimele RADIATE se selectează "Certificat constatator de bază" , iar in acest caz este afișata SITUATIA FIRMEI LA DATA RADIERII și conține inlusiv informații privind motivul radierii si repartizarea activelor
FACTURI ONLINE: Serviciul InfoCert este exclusiv online şi factura este emisă cu datele de facturare completate de solicitant prin alegerea profilului dorit. • Pentru respectarea normelor fiscale privind emiterea corectă a facturilor electronice prin serviciul online INFOCERT, vă informăm că atunci când constatați că factura emisă ESTE GREȘITĂ, puteți solicita STORNAREA și CORECȚIA acesteia pe adresa infocert@onrc.ro și după ce veți primi răspunsul, veți accesa pagina «Detalii» a cererii și butonul
«Facturi stornate/modificate» care afișează linkurile de descărcare pentru aceste facturi .
Pentru profesioniștii radiați, puteți solicita raport istoric, la un tarif de 250 lei/raport, folosind următoarele modalităţi:
Documentele furnizate prin InfoCert se supun dispoziţiilor Legii nr. 455/2001, privind semnătura electronică (cu modificările şi completările ulterioare) şi dispoziţiilor Legii nr. 451/2004 privind marca temporală (cu modificarile şi completările ulterioare) şi conţin următoarele elemente de siguranţă:
• Semnătura electronică calificată - asigură autenticitatea, integritatea, non-repudierea (certitudinea că a fost emis de către ONRC), confidenţialitatea documentului şi este legată de datele în formă electronică la care se raportează, în aşa fel încât orice modificare ulterioară a acestora este identificabilă;
• Marcare temporală – asigură o amprentă unică a documentului, care atestă faptul că documentul a fost emis la data şi ora precizată, confirmând existenţa informaţiilor semnate la un anumit moment de timp;
• Watermark (marcaj grafic pe fundalul doumentului) - reprezintă o modalitate de protecţie a documentului, ce împiedică falsificarea sau copierea neautorizată a acestuia;
• Cod de bare – cod unic de identificare aplicat documentului, care oferă avantajul de a codifica informaţii despre cererea prin care s-a eliberat documentul, printr-un şir de caractere, care ulterior poate fi verificat prin accesarea funcţionalităţii de "Verificare document" din cadrul serviciului online InfoCert.
Se creează
un profil nou folosind butonul «Adaugă», după care se salvează și se selectează persoana fizică nou adăugată din listă
• Pentru solicitantul cetăţean român se completează obligatoriu localitatea, actul de identitate, seria şi numărul
• Se poate modifica, șterge sau alege un profil din listă
În cazul în care persoana fizică care formulează cererea are calitatea de reprezentant/împuternicit al unei persoane juridice, trebuie introduse datele persoanei fizice, iar ulterior pe flux, în momentul în care documentul generat şi semnat electronic este disponibil în portal, sistemul activează un link pentru completarea datelor de facturare, unde se poate alege profilul de facturare pe o persoană juridică (firmă înregistrată sau nu la Registrul Comerţului).
2. Solicitare
•
Se optează pentru «Cautare nouă dupa unul din criterii» şi se acţionează butonul «Caută»:
• Numărul de ordine în RC
• Cod Unic de Inregistrare
• Denumire
• Se poate alege o firmă căutată în
cererile anterioare şi se acţionează butonul «Selecteaza»
• În secţiunea «Firme rezultate în urma cautarii» , se apasă semnul + din dreptul
firmei căutate
• Firma va aparea adăugată în secțiunea
«Firma solicitată»; aceasta poate fi ștearsă
apasând semnul x și se reia procedura de
căutare
3. Tip document
•
Se alege tipul de document (certificat constatator sau furnizare informaţii)
• Se alege obligatoriu motivul solicitării (la ce va servi documentul)
După ce a fost selectat tipul de document va fi afişată suma de plată.
4. Transmitere solicitare
•
Sunt afişate în sumar informaţiile despre solicitant, suma de plată, motivul, tipul documentului şi firma aleasă.
• La acest pas, dacă solicitantul acceptă datele, apasă butonul «Transmitere solicitare»
Este răspunderea utilizatorului să verifice şi să se asigure că firma aleasă este corectă, deoarece în momentul plăţii nu mai poate reveni la paşii anteriori. Atenţie! În cazul în care, după transmiterea solicitării, din motive de supraîncărcare a portalului, sistemul nu afişează direct pagina "Tip Plata", utilizatorul trebuie să acceseze opţiunea «Vizualizare cereri», unde va selecta cererea curentă din listă şi va folosi butonul "Modifica", care îl va conduce la pasul "Tip Plata".
5. Date facturare
Pe fluxul cererii, dupa transmiterea solicitarii si inainte de plata efectiva, utilizatorul completeaza datele de facturare la pasul «Profil factură»
• Pentru a completa profilul, care va apărea pe factură, se foloseşte unul din butoanele «Adaugă profil persoană juridică» sau «Adaugă profil persoană fizică»
• La profil persoană fizică se completeaza datele de identificare, inclusiv adresa de facturare obligatorie si se apasă butonul «salvează».
• La profil persoană juridică se caută societatea după CUI, iar sistemul va căuta firma și va afișa datele de identificare, după care se apasă butonul «salvează».
• Pentru utilizatorii străini, care îşi aleg la adresă o ţară străină, nu este necesară completarea codului fiscal
• Noul profil de facturare adăugat va apărea în lista cu titlul «Profiluri de facturare». Atenţie ! Pentru a continua trebuie sa alegeţi profilul adăugat prin click pe iconiţa din coloana «Selectează»
• La pasul «Factură» este afişat profilul ales
pentru a fi verificate de utilizator
• Dupa ce se apasă «Plătește» , sistemul afişează pasul «Plată», unde sunt afişate informaţiile despre tranzacţie (obiectul tranzacţiei şi suma de plată) și se apasă «Plătește Online», «Renunță la plată» sau «Inapoi» la pasul precedent
6. Plata
•
Dupa ce se apasa «Plateste Online», utilizatorul este redirectat catre pagina securizata a procesatorului de plăţi online
- SC EuroPayment Services s.r.l., unde face plata folosind un card bancar valid.
Cand efectuaţi "plata" banii nu se transferă in contul ONRC, ci vor rămâne blocaţi în contul dvs. până la confirmarea de recepţie a documentului solicitat în portal, după care suma se încasează.
Procesatorul de plăţi EuPlatesc.ro garantează, asigură şi răspunde de reuşita şi securitatea plăţii și poate fi contactat prin HelpDesk EuPlatesc.ro
Sunt acceptate la plată orice tip de card emis sub sigla Visa sau MasterCard, carduri de tip electron (fără cod de securitate CVV2/CVC2), carduri înrolate în sistemul 3dSecure, carduri de salarii, etc. :
Visa
MasterCard
Classic
Maestro
Electron
Mastercard
•
După apăsarea butonului «Plăteşte online», utilizatorul este redirectat către pagina securizată de autorizare
a procesatorului de plăţi, unde utilizatorul trebuie să completeze datele de autentificare ale cardului:
• Numărul de card
• Data expirării
• Numele de pe card
• Codul CVV/CVC localizat pe spatele cardului, aşa cum este indicat în
imagine
• La cardurile înrolate în sistemul 3D Secure, se mai face o redirectare către pagina băncii emitente a cardului, unde este folosit un protocol specific de autentificare cu credenţiale de securitate «3D Secure»
•
După efectuarea cu succes a plăţii, apare mesajul «Tranzacţia
a fost aprobată», afişând detalii despre
plata efectuată
• Solicitarea a fost salvată şi s-a iniţiat generarea documentului, iar cererea poate fi vizualizată prin click pe link-ul «aici»
• Informaţiile despre tranzacţie sunt transmise pe adresa de email a solicitantului
• În situaţia în care, din motive tehnice, documentul nu a fost livrat, se va trimite mesaj de informare pe adresa de email a solicitantului, iar suma plătită se va returna în contul de card.
•
Dacă plata a eşuat din diverse motive, care depind de răspunsul primit de la procesatorul de plăţi, apare mesajul "Tranzacţia a fost refuzată". Folosind opţiunea "Plăţile mele" se pot obţine detalii despre motivele refuzului, care pot fi: "Transaction declined", "Error in CVC2 or CVC2 Description fields","Not sufficient funds",
"Expired card" sau "Time-out at issuer","Do not Honour".
• Utilizatorul primeşte pe e-mail notificare în acest sens, pentru ca ulterior să poată relua plata pe aceeaşi cerere, cu un card bancar valid .
Puteți contacta procesatorul de plăţi EuPlatesc.ro prin HelpDesk EuPlatesc.ro
• Se poate întâmpla ca tranzacţia să fie "Fără răspuns", caz în care, datorită unor întreruperi, nu a fost primit mesajul de răspuns de la procesatorul de plăţi EuPlătesc.ro în portalul ONRC.
Pentru astfel de plăţi neconfirmate de sistem, fluxul cererii se opreşte şi nu se generează documentul solicitat. Dacă suma a fost reţinută din cont, depinde în continuare de politica băncii emitente a cardului în cât timp va fi restituită. Pentru a obţine detaliile tranzacţiei, utilizatorul trebuie să trimită un e-mail pe adresa de suport infocert@onrc.ro.
7. Pagina «Detalii» a cererii
Dupa efectuarea platii si aprobarea acesteia, sistemul conduce utilizatorul in pagina «Detalii document curent», unde sistemul afişează informaţii privind:
•
Tip document, număr portal, număr verificare,
număr înregistrare
•
Solicitant,
adresă, tip document, motivul, dovada plăţii, factura
•
Stare
solicitare/document
Utilizatorul va aştepta până când documentul semnat electronic va fi procesat si va fi disponibil în portal, caz în care sistemul va afisa link-ul «Descarca» pentru descărcarea documentului pdf şi link-ul «Descarca» pentru factură.
8. Descarcă documentul PDF
Documentul pdf, semnat electronic de ONRC, se descarcă din pagina «Detalii document
curent »
a cererii
•
Sistemul generează în timp util factura si documentul pdf
•
În
dreptul etichetei «Document» apare link-ul «Descarca(pdf) », prin care se poate descărca documentul pdf (semnat electronic)
•
Solicitantul va fi informat pe email, atunci când documentul semnat electronic este disponibil în portal
Atenţie! Pe adresa de e-mail, declarată iniţial la înregistrarea contului în portal, se va transmite
întreaga corespondenţă legată de tranzacţiile online efectuate prin accesarea acestui
serviciu.Atragem atenţia că atunci când, în cadrul serviciului online InfoCert, utilizatorul staţionează mai mult de 5 minute (ramâne într-o anumita pagină fără a mai efectua nicio acţiune), acesta va fi verificat prin introducerea codului Captcha.
• Folosind opţiunea «Vizualizare cereri», accesată din pagina principală InfoCert sau din «Cererile mele» – «InfoCert», trebuie să completați cel puțin un criteriu de căutare (data portal/ număr portal/ data inregistrare/ număr inregistrare) pentru a putea regăsi cereri solicitate prin serviciul InfoCert. La dată se poate completa perioada (data de început - data sfârșit, sau data început sau data sfărșit
Apoi selectați o cerere pentru a vizualiza stadiul ei sau pentru a reveni în fluxul acesteia, astfel:
• butonul «Detalii» de la nivelul cererii afişează pagina «Detalii document curent», care oferă informaţii sumare despre cerere, număr de
portal/ verificare/ înregistrare, solicitant, adresa, tip document, motiv, dovada plăţii, starea cererii şi permite continuarea fluxului cererii după efectuarea plăţii
• Atunci când documentul semnat electronic este generat în portal, sistemul afișează link-urile de descărcare a documentului pdf şi a facturii.
• butonul « Modifică» de la nivelul cererii, redirectează utilizatorul la pasul unde a rămas cererea, inclusiv pentru a efectua plata aferentă, după transmiterea cererii
• Dupa ce plata este aprobată, butonul « Modifică» nu mai produce niciun efect, fiind accesibil doar cel de «Detalii»
•
Opţiunea Plăţile mele
din portal oferă detalii
despre tranzacţiile efectuate: starea plăţii, mesajul de răspuns al procesatorului de
plăţi, suma de plată, data plăţii şi descrierea cererii
• Dacă
procesatorul de plăţi refuză tranzacţia, din diverse motive, se poate relua plata revenind in fluxul cererii, folosind butonul « Modifică» de la nivelul cererii
Modalitatea tehnică prin care se poate verifica autenticitatea/validitatea documentului pdf semnat electronic, emis de serviciul online InfoCert, este simplă şi gratuită: trebuie instalat lanţul de încredere al furnizorului de semnătură electronică (certSIGN) şi configurată aplicaţia Adobe Reader pentru verificarea semnăturii electronice.
Aplicaţia Adobe Reader verifică automat validitatea semnăturilor electronice din documentele PDF deschise, cu condiţia să fie configurată în mod corespunzător şi să se instalaze lanţul de încredere al furnizorului de semnătură electronică (certSIGN).
1. Configurarea aplicaţiei Adobe Reader pentru verificarea semnăturii electronice
• Dacă nu este configurată corect, aplicaţiei Adobe Reader îi este imposibil să facă diferenţa între o semnătură electronică validă şi una invalidă. Prin urmare, afişează mesajul ”At least one signature has problems (Cel puţin o semnătură are probleme)” şi în cazul în care semnătura electronică este validă, dar şi în cazul în care semnătura nu este validă. În funcţie de versiunea aplicaţiei pe care o utilizaţi, după instalarea lanţului de încredere, urmaţi una din următoarele proceduri:
a) ConfigurareaAdobe Reader 8, 9 sau 10:
• la opţiunea "Edit" alegeţi "Preferences" (tasta Ctrl+K)
• din lista "Categories" din partea stângă a ferestrei "Properties", alegeţi categoria "Security"
• efectuaţi click pe butonul "Advanced Preferences" şi selectaţi fila "Windows Integration"
• bifaţi toate cele 3 căsuţe din fereastră şi efectuaţi click pe OK, pentru a salva modificările.
b) ConfigurareaAdobe Reader 11, DC:
• la opţiunea "Edit" alegeţi "Properties" (tasta Ctrl+k) şi din lista "Categories" din partea stângă, alegeţi categoria "Signature"
• efectuaţi click pe butonul More… din sectiunea "Verification"
• bifaţi cele două căsuţe de la secţiunea "Windows Integration" (Validating Signatures şi Validating Certified Documents) şi efectuaţi click pe OK, pentru a salva modificările. Alte detalii
2. Instalare lanţ de încredere certSIGN
• Ce este un lanţ de încredere?
• Este o secvenţă ordonată de certificate, în care un certificat digital asigură autenticitatea certificatului anterior.
• Atunci când se verifică o semnătură electronică creată cu un certificat digital emis de certSIGN, este necesar să se instaleze lanţul de încredere al certSIGN.
• Pentru aceasta, avem nevoie de certificatul de root al certSIGN, sub care sunt emise toate certificatele certSIGN, precum şi de certificatul Autorităţii de Certificare care emite certificate calificate.
După parcurgerea acestor paşi, Adobe Reader va verifica validitatea semnăturilor electronice din documentele PDF pe care le deschideţi şi va oferi următoarele informaţii:
• Dacă semnătura este validă
• Dacă documentul a fost modificat după ce a fost semnat electronic
• Identitatea semnatarului
• Emitentul certificatului digital pe baza căruia a fost creată semnătura
• Perioada de valabilitate a certificatului digital
• Scopul în care poate fi utilizat certificatul digital
• Numărul serial al certificatului
Orice modificare adusă conţinutului documentului, după semnarea lui electronică, duce la invalidarea semnăturii.
3. Verificarea documentului pdf semnat electronic
• Se deschide fişierul pdf cu aplicaţia Adobe Reader. Veţi observa, după un timp de aşteptare (aprox. 1...5 sec.) necesar pentru verificarea online a semnăturii elecronice, că în partea de sus a paginii aplicaţiei Adobe Reader va apare un mesaj de validitate sau invaliditate a semnăturii electronice pentru documentul respectiv.
• Daca daţi click pe "Signature Panel", puteţi afla detalii despre semnătura electronică şi veţi putea verifica certificatul digital cu care este semnat documentul pdf.
• Semnătura electronică este aplicată pe prima/ultima pagină a documentului, fiind vizibile informaţiile aferente, inclusiv amprenta ştampilei emitentului.
• Documentul listat pe hartie, obţinut prin serviciul online InfoCert (sigla InfoCert) sau primit de la ghişeu (sigla ONRC), are aplicat codul de bare în partea dreaptă-sus a fiecărei pagini. Acest cod, format dintr-un şir de caractere, oferă informaţii despre cererea prin care s-a eliberat documentul
• Pentru a verifica gratuit documentul, aveţi nevoie de un cont în portalul de servicii online al ONRC şi de un acord privind Termenii şi condiţiile afişate, pentru a accesa serviciul online InfoCert, opţiunea "Verificare document" .
• După introducerea codului de bare aferent documentului supus verificării, apăsaţi butonul "Verificare cod" şi sistemul va afişa unul din următoarele mesaje în funcţie de utilizator:
• dacă documentul este verificat de acelaşi utilizator care a obţinut certificatul, se va afişa mesajul "Certificatul este emis dumneavoastră! "
• dacă este verificat de alt utilizator şi documentul este valid, vor fi furnizate informaţii sumare despre cererea prin care a fost emis documentul
• dacă este verificat de alt utilizator şi documentul este invalid, se va afişa mesajul: "Codul documentului verificat este invalid! "
Înainte de utilizarea serviciului online InfoCert şi ori de câte ori apar nelămuriri, utilizatorul are obligaţia de a citi cu atenţie această pagină de ajutor a serviciului.
Pentru identificarea problemei trebuie să precizaţi utilizatorul folosit şi numărul de portal primit la completarea solicitării. .
+
(pentru afişarea(+) sau închiderea(-) listei de răspunsuri, faceţi click pe întrebări)
+
Răspuns: Deocamdată plata serviciului online InfoCert se poate efectua doar cu card bancar.
Disponibilitatea altor metode de plată privind acest serviciu va fi anunţată pe site-ul ONRC.
+
Răspuns: În fluxul de completare a cererii iniţiate prin serviciul InfoCert, la pasul "Solicitant" trebuie introduse datele persoanei
fizice având calitatea de reprezentant/împuternicit al persoanei juridice.
Ulterior pe flux, în momentul în care documentul generat si semnat electronic este disponibil în portal,
sistemul activează un link pentru completarea datelor de facturare, unde puteţi alege
profilul de facturare pe o persoană juridică.
+
Răspuns:
La pasul "Profil factură", trebuie să aveţi în vedere că:
- este necesară adăugarea unui nou profil în cazul în care doriţi facturarea pe persoană fizică/juridică.
- pentru a adăuga profilul de persoană juridică sau fizică, folosiţi butonul "Adaugă" şi apoi "Salvează".
Noul profil de facturare adăugat
va apărea în lista de profile. Pentru a continua, trebuie să alegeţi profilul adăugat prin click pe iconiţa din coloana "selectează profil".
Sistemul inițiază generarea facturii în momentul în care documentul solicitat este generat în portal, și in final linkul este afişat
în pagina "Detalii" a cererii dumneavoastră, pentru descărcare. Pe aceeași pagină "Detalii", veți putea avea acces și la
document.
+
Răspuns: Nu. Rectificarea facturii emise electronic nu se poate efectua, întrucât procesul de facturare electronică (prin intermediul portalului) include în finalizarea tranzacţiei online, pe lânga completarea datelor de facturare a clientului de către el insuşi şi ACCEPTUL lui asupra acelei facturi, cu datele pe care EL le-a completat. La pasul de facturare este răspunderea solicitantului să aleagă profilul corect şi să-l verifice la pasul "Factura" datele de facturare completate. În cazul în care aveţi probleme la alegerea profilului de facturare, vă rugăm să trimiteţi un email pe adresa de suport infocert@onrc.ro .
+
Răspuns: 1) În cazul în care cardul dumneavoastră nu a fost acceptat, nu mai este necesară anularea/ ştergerea cererii.
Vă recomandam să folosiţi un card valid acceptat de procesatorul de plăţi EuPlătesc.ro.
2) În cazul în care nu aţi efectuat plata, cererea nu este luată în considerare, deci nu e nevoie de anularea acesteia.
3) După efectuarea plății, trimiteţi sesizarea dvs. pe adresa de suport infocert@onrc.ro şi cererea va fi trecută în starea "Renuntata" şi nu veţi mai avea
acces la ea.
+
Răspuns: Pentru serviciul InfoCert trebuie făcută o cerere şi o plată pentru fiecare exemplar, deoarece sistemul generează
un număr unic la nivelul fiecărui document livrat.
+
Răspuns: În momentul în care sistemul constată eroarea, banii reţinuţi temporar vor fi returnaţi automat în contul dvs. de către
procesatorul de plăţi.
+
Răspuns: Pentru funcționarea corectă a serviciului InfoCert recomandăm folosirea unuia dintre browserele:
Mozilla Firefox (versiunea 3.0+) , Google Chrome (versiunea 2.0+), Opera (versiunea 9.0+), Safari (versiunea 3.0+).
La utilizarea altor tipuri de browsere (Internet Explorer) pot să apară erori sau anomalii.
Vă rugăm să verificaţi dacă îndepliniţi
câteva condiţii minime pentru a putea beneficia de funcţionalităţile portalului: Configurări browser
Javascript activat
Configurări de securitate obligatorii SSL3.0 si SSL2.0
Configurări calculator
Rezoluţie recomandată a ecranului: 1024x768 cu minimum 32 bit calitatea culorii
Dimensiune font: normal
Activați navigarea securizată (HTTPS)
În cazul în care vizualizaţi https:// în bara de adrese a browserului, aceasta este o bună indicaţie a unei conectări protejate.
+
Răspuns: Semnătura documentului InfoCert este validă. Mesajul de avertizare care apare în Adobe Reader, aplicaţia cu care
deschideţi documentul, se datorează faptului că nu are inclusă în lista furnizorilor de semnătură electronică agreaţi şi certSIGN,
care este furnizorul de semnătură electronică pentru documentele eliberate de serviciul InfoCert.
Mai multe detalii legate de validarea semnăturii electronice certSIGN găsiţi la Verificare document pdf semnat electronic şi
pe site-ul certsign.ro.
+
Răspuns: Potrivit art. 5 din Legea nr. 455 din 18 iulie 2001 privind semnătura electronică, cu modificările şi completările ulterioare,
”înscrisul în formă electronică, căruia i s-a încorporat, ataşat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat
calificat nesuspendat sau nerevocat la momentul respectiv şi generată cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnăturii
electronice, este asimilat, în ceea ce priveşte condiţiile şi efectele sale, cu înscrisul sub semnătură privată.”
Totodată, art. 6 din acelaşi act normativ mai sus menţionat prevede că ”Înscrisul în formă electronică, căruia i s-a încorporat, ataşat sau
i s-a asociat logic o semnătură electronică, recunoscut de către cel căruia i se opune, are acelaşi efect ca actul autentic între cei care
l-au subscris şi între cei care le reprezintă drepturile”.
Aşadar, semnătura electronică are rostul de a asigura autenticitatea provenienţei expeditorului, precum şi integritatea datelor transmise.
Semnătura electronică este pentru documentele electronice ceea ce este o semnătură olografă pentru documentele tipărite.
Semnătura reprezintă un eşantion de date care demonstrează că o anumită persoană a scris sau a fost de acord cu documentul căruia
i s-a ataşat semnătura.
+
Răspuns: 1) Documentele eliberate prin serviciul online InfoCert sunt în format pdf cu semnătură electronică aplicată de ONRC şi marcă temporală,
fiind identice cu cele de la ghişeu (inclusiv elementele de securitate vizuală).
2) Documentele eliberate prin serviciul Recom online sunt în format docx, fără elemente de securitate vizuală.
Furnizările de informaţii sunt simple informări asupra stării firmei la un moment dat, în timp ce certificatele
constatatoare sunt eliberate potivit prevederilor art. 4 alin. (2) din Legea nr. 265/2022 privind registrul comerțului, republicată,
cu modificările și completările ulterioare.
În acest sens, puteţi consulta şi specimenele documentelor furnizate prin serviciul online InfoCert.
+
Răspuns: La cererea dumneavoastră, cardul nu a fost acceptat de banca emitentă şi din acest motiv procesatorul de plăţi EuPlătesc.ro a refuzat tranzacţia .
Puteţi să reluaţi plata pe aceeaşi cerere (în timp de 2 ore), prin accesarea secţiunii "Vizualizare cereri" din InfoCert şi folosirea link-ului „Modifică”, care
redirecţionează către pagina de plată online pentru o nouă tranzacţie.
Vă recomandăm să folosiţi un card valid acceptat de EuPlătesc.ro, emis sub siglele Visa (Classic şi Electron) şi MasterCard
(inclusiv Maestro).
Puteţi afla detalii cu privire la plăţile iniţiate, accesând opţiunea Plăţile mele din portal. De asemenea,sunt date explicaţii la opţiunea 5.Plata din pagina de help pentru fluxul de completare a cererii.
Pentru a afla detalii despre card / tranzacţie, folosiţi următoarele modalități de contact EuPlatesc.ro:
- trimiteţi un mesaj pe adresa: info@euplatesc.ro, support@euplatesc.ro
- solicitati detalii despre tranzactia dvs. pe site-ul https://secure.euplatesc.ro/cauta_tranzactie/index.php
- de luni până vineri în intervalul orar 08:00 - 20:00:
telefon +40 371 335 807; +40 728 249 158.
În afara acestui interval ii puteți contacta prin email, prin HelpDesk EuPlatesc.ro sau la numărul de telefon +40 728 249 158.
+
Răspuns: Certificatele constatatoare și furnizările de informații emise de ONRC se eliberează doar în limba română, conform art.3 punct.4 din HG.902/2012.Pentru traduceri în limba engleză, vă recomandăm să apelați la un traducător autorizat.
+
Răspuns: Puteţi afla paşii privind crearea unui nou cont în portalul ONRC, accesând filmul de prezentare: Creare cont Portal ONRC .
+
Răspuns: Banii au fost returnaţi pe cererea respectivă, deoarece au fost probleme tehnice în sistem sau de supraîncărcare a serverelor
de baze de date, motiv pentru care serviciul nu a putut fi prestat prin livrarea documentului solicitat.
Vă asigurăm că la înregistrarea erorii/problemei tehnice de către sistem, vi se returnează automat suma de bani plătită online.
Atunci când primiţi mesajul de notificare pe adresa de email, pentru suma plătită deja a fost trimisă solicitarea de returnare către
procesatorul de plăţi.
Vă recomandăm să faceţi o nouă cerere în care să solicitaţi informaţia dorită.
+
Răspuns: Această suprapunere parţială a semnăturii peste textul documentului nu este deranjantă şi face parte din măsurile şi setările
de securitate împotriva contrafacerii acestor documente.
+
Răspuns: Conform legislaţiei din România nu se poate emite factură internă decât pentru persoana sau reprezentantul fiscal
al persoanei din România, care se poate identifica cu un cod de identificare fiscală. Momentan ONRC nu este înscris pentru emiterea
de facturi de vânzare servicii intracomunitare către o persoană juridică din UE.
+
Răspuns: NU există niciun fel de diferenţe între documentele eliberate la ghişeu şi cele furnizate online prin serviciul InfoCert.
+
Răspuns: Aceasta problemă apare la serviciile de e-mail gratuite (ex. Yahoo. Gmail, etc.). Pentru rezolvarea situaţiei, verificaţi dacă există mesajul în SPAM şi apăsaţi butonul "Not Spam" pentru a fi adus în Inbox. Apoi trebuie să salvaţi în "Contacts" adresa: suport.portal@onrc.ro pentru a fi adresă de încredere.
+
Răspuns: După efectuarea plăţii, se aşteaptă maxim 10 - 15 minute până la generarea şi semnarea documentului în format pdf, după care
utilizatorul va avea acces la document doar după completarea datelor de facturare, folosind linkul afişat de sistem.
În cazul în care, din motive tehnice, documentul nu a putut fi generat în timp util, aplicaţia returnează suma plătită în contul
bancar al utilizatorului, iar fluxul pe cererea curentă este oprit, fiind necesară crearea unei alte cereri pentru o nouă solicitare.
+
Răspuns: Documentul de confirmare a plăţii online este informarea transmisă pe e-mail de către ONRC cu privire la detaliile cererii,
datele tranzacţiei efectuate, datele de facturare şi datele solicitate.
Decontarea cu persoana juridică se face pe baza acestui document de confirmare a plăţii şi pe baza extrasului de cont, sistemul de plăţi
online nu permite şi nu există temei legal pentru emiterea de bonuri fiscale sau alte documente în afară de confirmarea plăţii şi de factura
completată cu profilul de facturare ales de către solicitant.
+
Răspuns: Serviciul InfoCert permite stornarea facturii electronice emise online.
Pentru ca ONRC să poată emite o factură cu un alt profil de facturare, este necesară stornarea facturii electronice eronate şi emiterea unei noi facturi, cu datele de identificare precizate de dvs. într-o sesizare pe e-mail, pe care avem rugămintea să o transmiteţi pe adresa de suport infocert@onrc.ro
şi în care să precizaţi motivul pentru care doriţi refacerea facturii electronice.
Facturile (cea storno şi cea corectă) vor fi accesate în pagina "Detalii" a cererii și se pot trimite și pe adresa de e-mail
+
Răspuns: Suma plătită se restituie prioritar în cazul unor probleme tehnice intervenite la confirmarea plăţii în sistemul nostru sau la
probleme la codul trimis pe SMS de bancă.
1. Dacă există plăţi iniţiate, dar neconfirmate de sistemul nostru din cauza unor erori tehnice şi serviciul nu a putut fi prestat, prin livrarea
documentului: se restituie suma plătită, după clarificarea stării finale a tranzacţiei, prin verificarea elementelor de identificare primite
de la bancă şi de la procesatorul de plăţi EuPlătesc.ro.
2. Dacă există încercări multiple de plată pe aceeaşi cerere: se restituie suma plătită în plus, prin reglarea tranzacţiilor reale cu banca.
În aceste cazuri de plăţi inconsistente din cauza unor erori tehnice, chiar dacă plata a fost efectuată cu succes la bancă, banii vor fi returnaţi în contul dumneavoastră prin procedura interna ONRC, fără intervenţia din partea clientului.
3. Dacă tranzacţia a fost aprobată (plata fiind confirmată cu succes de sistem), dar cererea se blochează în ecranul "Detalii", în starea
"in procesare", o perioadă mai mare de 30 minute, este posibil să fie blocaje tehnice la servere care necesită intervenţia administratorului . Puteți să trimiteţi sesizare pe adresa de suport infocert@onrc.ro, cu detaliile problemei intervenite.
Administratorul de portal verifică cererea şi doar dacă poate fi remediată vi se trimite răspuns în momentul în care cererea este deblocată şi puteţi descărca documentul.
4. În cazul în care, din diverse motive, doriţi restituirea sumei plătite pentru o cerere, care este dublată de altă cerere, pentru aceeași firmă și același motiv, la distanță de câteva minute, puteţi transmite o sesizare
la adresa infocert@onrc.ro. până cel târziu ora 14:00, a 2-a zi lucrătoare faţă de ziua în care aţi efectuat plata.
Pentru aceasta, trebuie să precizaţi exact şi explicit numele de utilizator, numărul de portal al cererii şi motivul renunţării.
Doar în aceste condiţii, ONRC va face refuz la încasare adresat băncii, după obţinerea de la procesatorul de plăţi a elementelor de
identificare şi verificare necesare.
În cazul în care sesizarea dvs. nu este primită în timp util, se poate face recuperarea sumei plătite doar de la bugetul de stat, prin
depunerea în original, de către solicitantul cererii respective, a unei cereri de restituire .
+
Răspuns: Această parolă este o metodă suplimentară de securitate a tranzacţiilor de plată în mediul online, valabilă exclusiv pentru cardurile înrolate în sistemul 3D Secure, care asigură o dublă protecţie , atât a institutiei ONRC, cât şi a posesorului de card.
3Dsecure este o tehnologie care minimizeaza riscul de fraude din comerţul pe internet, posesorii de carduri având posibilitatea efectuării
plătilor pe Internet într-o siguranţă deplină.
În cazul în care nu aţi setat încă o parolă sau nu o mai cunoaşteţi, vă rugăm să luaţi legătura cu banca emitentă a cardului pentru
confirmare, deoarece acest protocol de verificare este valabil pentru cardurile înrolate sau emise în sistemul 3D Secure.
Pentru mai multe detalii accesaţi şi pagina EuPlatesc - înrolare 3D Secure .
+
Răspuns: Această eroare poate să apară în momentul tranzacţiei, pe pagina securizată a băncii emitente a cardului (de ex.:
https://3Dsecure.numelebancii.ro), în cazul cardului cu standard de securitate 3Dsecure activat implicit sau înrolat la emiterea
cardului de către banca emitentă. Vă rugăm să luaţi legătura cu banca emitentă a cardului, deoarece eroarea tehnică apare în
momentul verificării parolei cardurilor înrolate sau emise în sistemul 3D Secure.
+
Răspuns: Începând cu 10.04.2014, în conținutul certificatului constatator se regăsesc datele la zi înregistrate în registrul comerțului,
privind activitatea principală, precum și activitățile autorizate la sediul principal, la terţi şi la sediile secundare (puncte de lucru),
conform prevederilor Legii nr. 359/2004, cu modificările și completările ulterioare.
În raportul de furnizare de informaţii sunt expuse atât obiectul principal, cât şi obiectele secundare (fie că sunt, fie că nu sunt
avizate).
Daca aveţi nevoie ca unul din obiectele secundare să apară pe certificatul constatator, atunci este necesar să autorizaţi acest obiect de
activitate.
În cazul în care doriţi doar informarea asupra obiectului principal şi a obiectelor secundare, atunci puteţi solicita un raport de furnizare informaţii.
+
Răspuns: Vă rugăm să folosiţi opţiunea "Infocert" și butonul din mijloc "Vizualizare cereri", din pagina iniţială a serviciului Infocert. Pentru a regăsi cererea, puteţi să
aplicaţi filtrul după câmpul "De la" -"data portal" , completând data zilei în care aţi solicitat cererea. Apoi, alegeţi cererea dorită
din listă şi apăsaţi butonul "Detalii" pentru a intra în pagina cu link-urile de acces la document şi la factura aferentă.
+
Răspuns: În acest caz, pentru plata iniţiată de dvs. nu a fost primită confirmarea de la procesatorul de plăţi EuPlatesc.ro.
Deaceea, EuPlatesc.ro aplică procedura automată de restituire, dacă această plată a fost aprobată de banca care
gestionează conturile ONRC.
Pentru astfel de plăţi neconfirmate, banca emitentă a cardului restituie suma reţinută în decurs de 5-7 zile.
+
Răspuns: Certificatul constatator emis de ONRC și de oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale în temeiul art. 4 din Legea nr. 265/2022 privind registrul comerțului, republicată, cu modificările și completările ulterioare, nu are prevăzut un termen de valabilitate.
Datele pe care acest document le certifică sunt cele la zi ale firmei, valabile până la următoarea modificare a datelor înregistrate în registrul comerțului.
Cu toate acestea, autoritatea/instituția publică sau privată, unde certificatul constatator este solicitat, poate impune un termen de valabilitate la prezentarea acestui document.
+
Răspuns: Pentru îmbunătăţirea calităţii prestării serviciului, vă rugăm să trimiteţi întrebarea dumneavoastră la adresa de email infocert@onrc.ro. . Vă asigurăm că orice solicitare va fi tratată cu aceeaşi importanţă, iar Echipa InfoCert depune efortul necesar
să primiţi un răspuns în cel mai scurt timp posibil.
Pentru asigurarea permanentă a calităţii informaţiilor accesate prin serviciul InfoCert, vă rugăm să ne comunicaţi orice situaţie atipică sau disfuncţionalitate pe care o sesizaţi, pe adresa de suport.