Daca atunci cand folositi optiunea Servicii RBR -> Cerere furnizare informații din RBR , sistemul afiseaza faptul ca "Aveti cereri de solicitare in curs de completare", trebuie sa identificati exact cererea de acces RBR, folosind optiunea RECOM online din portalul ONRC si apoi in meniu la "Contul meu" gasiti "Solicitari acces RBR", care afiseaza numarul de portal al cererii de acces RBR.
Apoi, trebuie sa reintrati pe cererea gasita si sa o finalizati.
Pentru aceasta, accesati sectiunea Cererile Mele din meniul din stanga-jos, dupa ce va logati in portal
Apoi selectati ” tabul Cereri solicitare acces unde se caută cererea după numar portal .
Dupa ce sistemul afiseaza cererea de acces, reintrati pe flux folosind butonul "Modifica" si continuati cererea.
• in functie de profilul solicitantului, furnizarea este gratuita sau contra-cost (plata online cu cardul 3D Secure)
• la prima accesare a serviciului online, se completează o cerere de solicitare acces, în care se va specifica profilul de solicitant:
> persoana fizica/ juridica pentru acces contra-cost: nu sunt necesare acte justificative si se aproba AUTOMAT accesul la RBR
> ONPCSB, entitate raportoare, autoritate, organ judiciar cf.art.5 Legea 129/2019 pentru acces gratuit: este obligatorie atasarea unor acte justificative (semnate electronic), pe baza cărora se va aproba accesul RBR
• livrarea documentului se face prin descărcarea lui din pagina «Detalii» a cererii
• in cazul profilului cu acces contra-cost, factura electronică este emisă automat și se descarcă din pagina «Detalii» a cererii
• sunt trimise pe e-mail notificări automate privind soluționarea solicitării de acces, precum și despre starea cererii de furnizare informații RBR
ATENȚIE !!
Vă informăm că atunci când sunt probleme majore de supraîncărcare a serverelor, se restricționează temporar accesul la Informații RBR, prin faptul că la căutarea firmei nu vă mai lasă să o selectați, prin mesajul "Numărul maxim de firme ce pot fi adăugate este 0 !" Soluția este să asteptați cel puțin 20 - 30 min până se deblochează, apoi continuați cererea .
Vă informăm că atunci când NU este afișat numărul de înregistrare pe pagina Detalii a cererii, factura se poate descărca, doar că raportul RBR nu are afișat linkul de descărcare. În această situație, trimiteți sesizare pe adresa inforbr@onrc.ro pentru a primi suport de la echipa tehnică.
Fluxul de completare a datelor necesare pe cererea Furnizare informații RBR, conţine mai mulţi paşi/ secţiuni care se succed, fiind posibilă trecerea/ revenirea la « Pasul urmator » / « Pasul precedent » prin butoane explicite.
Pentru a reveni pe o cerere în COMPLETARE sau TRANSMISĂ , folosiți linkul Furnizare informatii RBR și butonul Vizualizare cereri, apoi căutați cererea folosind unul din criteriile afișate, după care alegeți una din cereri și opţiunea « Modifică » .
Verificați starea cererii de furnizare informații RBR și aflați modalitatea de rezolvare, astfel:
Stare cerere
Modalitate de rezolvare
1.
IN PROCESARE
• Sistemul procesează documentul solicitat, după care folosiți butonul «Detalii» de la cerere și accesați linkul "Descarca".
2.
RETURNATA sau IN RETURNARE
• Sistemul a avut anumite blocaje tehnice și nu a putut genera documentul; în cazul în care este contra-cost, tranzacția efectuată va fi anulată de către procesatorul de plăți EuPlatesc.ro. Banii reținuți la cererea RETURNATA se vor restitui în cont în următoarele 3-5 zile lucrătoare, depinzând de banca emitentă a cardului.
În acest caz, utilizatorul va completa o nouă cerere
3.
LIVRATA
• Cererea este finalizată și puteți descărca documentul și factura folosind butonul «Detaliii» de la nivelul cererii.Procedați în felul următor:
1. alegeți Furnizare informatii RBRdin portal și apăsați butonul "Vizualizare cereri"
2.căutați cererea folosind unul din criteriile afișate (exemplu: data portal)
3. alegeti cererea dorită din lista cererilor afișate
4. folosiți opţiunea «Detalii» de la cererea aleasă pentru a intra în pagina «Detalii», cu link-urile de descărcare la document și la factura aferentă
4.
TRANSMISA și a fost efectuată plata online
Vă rugăm să verificați întâi dacă tranzacția a fost confirmată în portalul ONRC, folosind linkul de la secțiunea Plățile mele din portal.
Dacă starea tranzacției este "Fără răspuns", înseamnă că suma plătită va rămâne blocată ("hold") până când expiră perioada de reținere. Precizăm că tranzacția NU este încasată, deoarece NU s-a primit automat răspunsul de la bancă din cauza unor întreruperi/blocaje etc..
Conform procedurii stabilite, după 3 zile de la efectuarea plății, procesatorul de plăți EuPlatesc.ro va solicita către banca emitentă a cardului,
restituirea automată a sumelor reținute.
În aceste condiții, vă recomandăm să efectuați o nouă cerere si să vă relogați dupa efectuarea plății pentru ca sistemul să poată confirma tranzacția.
5.
TRANSMISA" și NU a fost efectuată plata online
• NU ați efectuat plata online, de aceea vă rugăm să intrați pe cerere folosind butonul «Modifică», care vă conduce la pasul "Plată online"
6.
PLATA NEAPROBATA
• Verificați întâi MOTIVUL REFUZULUI, folosind secțiunea Plățile mele din portal. Pentru alte detalii, contactați procesatorul de plăți EuPlatesc.ro - în intervalul orar 08:00 - 20:00:
telefon +40 371 335 807;
În afara acestui interval ii puteți contacta prin email, prin HelpDesk EuPlatesc.ro sau la numărul de telefon +40 728 249 158.
Accesați secțiunea cu Întrebări frecvente ale utilizatorilor serviciului Furnizare informatii RBR Dacă aveți alte probleme, folosiți adresa inforbr@onrc.ro pentru a primi suport de la echipa Furnizare informatii RBR Serviciu funcțional non-stop 24/24 ore, 7/7 zile, exceptând perioade de mentenanță sau intervenție tehnică asupra sistemului
Pentru cererea Furnizare informatii RBR puteți efectua diverse operațiuni:
Potrivit art. 5 din Legea nr. 455 din 18 iulie 2001 si prevederilor OUG 38/2020, ”înscrisul în formă electronică, căruia i s-a încorporat, ataşat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la momentul respectiv şi generată cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnăturii electronice, este asimilat, în ceea ce priveşte condiţiile şi efectele sale, cu înscrisul sub semnătură privată.”
Totodată, art. 6 din acelaşi act normativ mai sus menţionat prevede că ”Înscrisul în formă electronică, căruia i s-a încorporat, ataşat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică, recunoscut de către cel căruia i se opune, are acelaşi efect ca actul autentic între cei care l-au subscris şi între cei care le reprezintă drepturile”.
Conform art.5(3) din OUG 38/2020, "Înscrisurile semnate cu semnătură electronică avansată, care sunt transmise prin utilizarea unor mecanisme de autentificare de nivel substanțial sau ridicat, sunt asimilate, în ceea ce privește condițiile și efectele lor, cu înscrisurile sub semnătură privată."
Aşadar, semnătura electronică are rostul de a asigura autenticitatea provenienţei expeditorului, precum şi integritatea datelor transmise. Semnătura electronică este pentru documentele electronice ceea ce este o semnătură olografă pentru documentele tipărite. Semnătura reprezintă un eşantion de date care demonstrează că o anumită persoană a scris sau a fost de acord cu documentul căruia i s-a ataşat semnătura.
Documentele furnizate se supun dispoziţiilor Legii nr. 455/2001, privind semnătura electronică (cu modificările şi completările ulterioare) şi dispoziţiilor Legii nr. 451/2004 privind marca temporală (cu modificarile şi completările ulterioare) şi conţin următoarele elemente de siguranţă:
• Semnătura electronică calificată - asigură autenticitatea, integritatea, non-repudierea (certitudinea că a fost emis de către ONRC), confidenţialitatea documentului şi este legată de datele în formă electronică la care se raportează, în aşa fel încât orice modificare ulterioară a acestora este identificabilă;
• Marcare temporală – asigură o amprentă unică a documentului, care atestă faptul că documentul a fost emis la data şi ora precizată, confirmând existenţa informaţiilor semnate la un anumit moment de timp;
• Watermark (marcaj grafic pe fundalul doumentului) - reprezintă o modalitate de protecţie a documentului, ce împiedică falsificarea sau copierea neautorizată a acestuia;
• Cod de bare – cod unic de identificare aplicat documentului, care oferă avantajul de a codifica informaţii despre cererea prin care s-a eliberat documentul, printr-un şir de caractere, care ulterior poate fi verificat prin accesarea funcţionalităţii de "Verificare document" din cadrul serviciului online
Se selectează
profilul pentru care s-a solicitat anterior accesul la acest serviciu online
2. Solicitare
•
Se optează pentru «Cautare nouă dupa unul din criterii» şi se acţionează butonul «Caută»:
• Numărul de ordine în RC
• Cod Unic de Inregistrare
• Denumire
• În urma căutării firmei, sistemul afișează rezultatul
• În secţiunea «Firme rezultate în urma cautarii» , se apasă semnul + din dreptul
firmei căutate
• Firma va aparea adăugată în secțiunea
«Firma solicitată»; aceasta poate fi ștearsă
apasând semnul x și se reia procedura de
căutare
3. Tip document
•
Se alege tipul de document (stare la zi sau raport istoric)
• In cazul entitatilor raportoare, se poate alege motivul solicitării (la ce va servi documentul)
După ce a fost selectat tipul de document va fi afişată suma de plată.
4. Transmitere solicitare
•
Sunt afişate în sumar informaţiile despre solicitant, suma de plată, motivul, tipul documentului şi firma aleasă.
• La acest pas, dacă solicitantul acceptă datele, apasă butonul «Transmitere solicitare»
Este răspunderea utilizatorului să verifice şi să se asigure că firma aleasă este corectă, deoarece în momentul plăţii nu mai poate reveni la paşii anteriori. Atenţie! În cazul în care, după transmiterea solicitării, din motive de supraîncărcare a portalului, sistemul nu afişează direct pagina "Tip Plata", utilizatorul trebuie să acceseze opţiunea «Vizualizare cereri», unde va selecta cererea curentă din listă şi va folosi butonul "Modifica", care îl va conduce la pasul "Tip Plata".
5. Date facturare
Pe fluxul cererii, dupa transmiterea solicitarii si inainte de plata efectiva, utilizatorul completeaza datele de facturare la pasul «Profil factură»
• Pentru a completa profilul, care va apărea pe factură, se foloseşte unul din butoanele «Adaugă profil persoană juridică» sau «Adaugă profil persoană fizică»
• La profil persoană fizică se completeaza datele de identificare, inclusiv adresa de facturare obligatorie si se apasă butonul «salvează».
• La profil persoană juridică se caută societatea după CUI, iar sistemul va căuta firma și va afișa datele de identificare, după care se apasă butonul «salvează».
• Pentru utilizatorii străini, care îşi aleg la adresă o ţară străină, nu este necesară completarea codului fiscal
• Noul profil de facturare adăugat va apărea în lista cu titlul «Profiluri de facturare». Atenţie ! Pentru a continua trebuie sa alegeţi profilul adăugat prin click pe iconiţa din coloana «Selectează»
• La pasul «Factură» este afişat profilul ales
pentru a fi verificate de utilizator
• Dupa ce se apasă «Plătește» , sistemul afişează pasul «Plată», unde sunt afişate informaţiile despre tranzacţie (obiectul tranzacţiei şi suma de plată) și se apasă «Plătește Online», «Renunță la plată» sau «Inapoi» la pasul precedent
6. Plata
•
Dupa ce se apasa «Plateste Online», utilizatorul este redirectat catre pagina securizata a procesatorului de plăţi online
- SC EuroPayment Services s.r.l., unde face plata folosind un card bancar valid.
Cand efectuaţi "plata" banii nu se transferă in contul ONRC, ci vor rămâne blocaţi în contul dvs. până la confirmarea de recepţie a documentului solicitat în portal, după care suma se încasează.
Procesatorul de plăţi EuPlatesc.ro garantează, asigură şi răspunde de reuşita şi securitatea plăţii și poate fi contactat - de luni până vineri în intervalul orar 08:00 - 20:00:
telefon +40 371 335 807;
În afara acestui interval ii puteți contacta prin email, prin HelpDesk EuPlatesc.ro sau la numărul de telefon +40 728 249 158.
Sunt acceptate la plată orice tip de card emis sub sigla Visa sau MasterCard, carduri de tip electron (fără cod de securitate CVV2/CVC2), carduri înrolate în sistemul 3dSecure, carduri de salarii, etc. :
Visa
MasterCard
Classic
Maestro
Electron
Mastercard
•
După apăsarea butonului «Plăteşte online», utilizatorul este redirectat către pagina securizată de autorizare
a procesatorului de plăţi, unde utilizatorul trebuie să completeze datele de autentificare ale cardului:
• Numărul de card
• Data expirării
• Numele de pe card
• Codul CVV/CVC localizat pe spatele cardului, aşa cum este indicat în
imagine
• La cardurile înrolate în sistemul 3D Secure, se mai face o redirectare către pagina băncii emitente a cardului, unde este folosit un protocol specific de autentificare cu credenţiale de securitate «3D Secure»
•
După efectuarea cu succes a plăţii, apare mesajul «Tranzacţia
a fost aprobată», afişând detalii despre
plata efectuată
• Solicitarea a fost salvată şi s-a iniţiat generarea documentului, iar cererea poate fi vizualizată prin click pe link-ul «aici»
• Informaţiile despre tranzacţie sunt transmise pe adresa de email a solicitantului
• În situaţia în care, din motive tehnice, documentul nu a fost livrat, se va trimite mesaj de informare pe adresa de email a solicitantului, iar suma plătită se va returna în contul de card.
•
Dacă plata a eşuat din diverse motive, care depind de răspunsul primit de la procesatorul de plăţi, apare mesajul "Tranzacţia a fost refuzată". Folosind opţiunea "Plăţile mele" se pot obţine detalii despre motivele refuzului, care pot fi: "Transaction declined", "Error in CVC2 or CVC2 Description fields","Not sufficient funds",
"Expired card" sau "Time-out at issuer","Do not Honour".
• Utilizatorul primeşte pe e-mail notificare în acest sens, pentru ca ulterior să poată relua plata pe aceeaşi cerere, cu un card bancar valid .
Puteți contacta procesatorul de plăţi EuPlatesc.ro de luni până vineri în intervalul orar 08:00 - 20:00:
telefon +40 371 335 807;
În afara acestui interval ii puteți contacta prin email, prin HelpDesk EuPlatesc.ro sau la numărul de telefon +40 728 249 158.
• Se poate întâmpla ca tranzacţia să fie "Fără răspuns", caz în care, datorită unor întreruperi, nu a fost primit mesajul de răspuns de la procesatorul de plăţi EuPlătesc.ro în portalul ONRC.
Pentru astfel de plăţi neconfirmate de sistem, fluxul cererii se opreşte şi nu se generează documentul solicitat. Dacă suma a fost reţinută din cont, depinde în continuare de politica băncii emitente a cardului în cât timp va fi restituită. Pentru a obţine detaliile tranzacţiei, utilizatorul trebuie să trimită un e-mail pe adresa de suport inforbr@onrc.ro.
7. Pagina «Detalii» a cererii
Dupa efectuarea platii si aprobarea acesteia, sistemul conduce utilizatorul in pagina «Detalii document curent», unde sistemul afişează informaţii privind:
•
Tip document, număr portal, număr verificare,
număr înregistrare
•
Solicitant,
adresă, tip document, motivul, dovada plăţii, factura
•
Stare
solicitare/document
Utilizatorul va aştepta până când documentul semnat electronic va fi procesat si va fi disponibil în portal, caz în care sistemul va afisa link-ul «Descarca» pentru descărcarea documentului pdf şi link-ul «Descarca» pentru factură.
8. Descarcă documentul PDF
Documentul pdf, semnat electronic de ONRC, se descarcă din pagina «Detalii document
curent »
a cererii
•
Sistemul generează în timp util factura si documentul pdf
•
În
dreptul etichetei «Document» apare link-ul «Descarca(pdf) », prin care se poate descărca documentul pdf (semnat electronic)
•
Solicitantul va fi informat pe email, atunci când documentul semnat electronic este disponibil în portal
Atenţie! Pe adresa de e-mail, declarată iniţial la înregistrarea contului în portal, se va transmite
întreaga corespondenţă legată de tranzacţiile online efectuate prin accesarea acestui
serviciu.Atragem atenţia că atunci când, în cadrul serviciului online, utilizatorul staţionează mai mult de 5 minute (ramâne într-o anumita pagină fără a mai efectua nicio acţiune), acesta va fi verificat prin introducerea codului Captcha.
• Folosind opţiunea «Vizualizare cereri», accesată din pagina principală Furnizare informatii RBR sau din «Cererile mele» – «Furnizare informatii RBR», trebuie să completați cel puțin un criteriu de căutare (data portal/ număr portal/ data inregistrare/ număr inregistrare) pentru a putea regăsi cereri solicitate prin serviciul Furnizare informatii RBR. La dată se poate completa perioada (data de început - data sfârșit, sau data început sau data sfărșit
Apoi selectați o cerere pentru a vizualiza stadiul ei sau pentru a reveni în fluxul acesteia, astfel:
• butonul «Detalii» de la nivelul cererii afişează pagina «Detalii document curent», care oferă informaţii sumare despre cerere, număr de
portal/ verificare/ înregistrare, solicitant, adresa, tip document, motiv, dovada plăţii, starea cererii şi permite continuarea fluxului cererii după efectuarea plăţii
• Atunci când documentul semnat electronic este generat în portal, sistemul afișează link-urile de descărcare a documentului pdf şi a facturii.
• butonul « Modifică» de la nivelul cererii, redirectează utilizatorul la pasul unde a rămas cererea, inclusiv pentru a efectua plata aferentă, după transmiterea cererii
• Dupa ce plata este aprobată, butonul « Modifică» nu mai produce niciun efect, fiind accesibil doar cel de «Detalii»
•
Opţiunea Plăţile mele
din portal oferă detalii
despre tranzacţiile efectuate: starea plăţii, mesajul de răspuns al procesatorului de
plăţi, suma de plată, data plăţii şi descrierea cererii
• Dacă
procesatorul de plăţi refuză tranzacţia, din diverse motive, se poate relua plata revenind in fluxul cererii, folosind butonul « Modifică» de la nivelul cererii
Modalitatea tehnică prin care se poate verifica autenticitatea/validitatea documentului pdf semnat electronic, emis de serviciul online, este simplă şi gratuită: trebuie instalat lanţul de încredere al furnizorului de semnătură electronică şi configurată aplicaţia Adobe Reader pentru verificarea semnăturii electronice.
Aplicaţia Adobe Reader verifică automat validitatea semnăturilor electronice din documentele PDF deschise, cu condiţia să fie configurată în mod corespunzător şi să se instalaze lanţul de încredere al furnizorului de semnătură electronică .
1. Configurarea aplicaţiei Adobe Reader pentru verificarea semnăturii electronice
• Dacă nu este configurată corect, aplicaţiei Adobe Reader îi este imposibil să facă diferenţa între o semnătură electronică validă şi una invalidă. Prin urmare, afişează mesajul ”At least one signature has problems (Cel puţin o semnătură are probleme)” şi în cazul în care semnătura electronică este validă, dar şi în cazul în care semnătura nu este validă. În funcţie de versiunea aplicaţiei pe care o utilizaţi, după instalarea lanţului de încredere, urmaţi una din următoarele proceduri:
a) ConfigurareaAdobe Reader 8, 9 sau 10:
• la opţiunea "Edit" alegeţi "Preferences" (tasta Ctrl+K)
• din lista "Categories" din partea stângă a ferestrei "Properties", alegeţi categoria "Security"
• efectuaţi click pe butonul "Advanced Preferences" şi selectaţi fila "Windows Integration"
• bifaţi toate cele 3 căsuţe din fereastră şi efectuaţi click pe OK, pentru a salva modificările.
b) ConfigurareaAdobe Reader 11, DC:
• la opţiunea "Edit" alegeţi "Properties" (tasta Ctrl+k) şi din lista "Categories" din partea stângă, alegeţi categoria "Signature"
• efectuaţi click pe butonul More… din sectiunea "Verification"
• bifaţi cele două căsuţe de la secţiunea "Windows Integration" (Validating Signatures şi Validating Certified Documents) şi efectuaţi click pe OK, pentru a salva modificările. Alte detalii
2. Exemplu de instalare lanţ de încredere la CertSign
• Ce este un lanţ de încredere?
• Este o secvenţă ordonată de certificate, în care un certificat digital asigură autenticitatea certificatului anterior.
• Atunci când se verifică o semnătură electronică creată cu un certificat digital emis de certSIGN, este necesar să se instaleze lanţul de încredere al certSIGN.
• Pentru aceasta, avem nevoie de certificatul de root al certSIGN, sub care sunt emise toate certificatele certSIGN, precum şi de certificatul Autorităţii de Certificare care emite certificate calificate.
După parcurgerea acestor paşi, Adobe Reader va verifica validitatea semnăturilor electronice din documentele PDF pe care le deschideţi şi va oferi următoarele informaţii:
• Dacă semnătura este validă
• Dacă documentul a fost modificat după ce a fost semnat electronic
• Identitatea semnatarului
• Emitentul certificatului digital pe baza căruia a fost creată semnătura
• Perioada de valabilitate a certificatului digital
• Scopul în care poate fi utilizat certificatul digital
• Numărul serial al certificatului
Orice modificare adusă conţinutului documentului, după semnarea lui electronică, duce la invalidarea semnăturii.
3. Verificarea documentului pdf semnat electronic
• Se deschide fişierul pdf cu aplicaţia Adobe Reader. Veţi observa, după un timp de aşteptare (aprox. 1...5 sec.) necesar pentru verificarea online a semnăturii elecronice, că în partea de sus a paginii aplicaţiei Adobe Reader va apare un mesaj de validitate sau invaliditate a semnăturii electronice pentru documentul respectiv.
• Daca daţi click pe "Signature Panel", puteţi afla detalii despre semnătura electronică şi veţi putea verifica certificatul digital cu care este semnat documentul pdf.
• Semnătura electronică este aplicată pe prima/ultima pagină a documentului, fiind vizibile informaţiile aferente, inclusiv amprenta ştampilei emitentului.
• Documentul listat pe hartie, obţinut prin serviciul online Furnizare informatii RBR sau primit de la ghişeu (sigla ONRC), are aplicat codul de bare în partea dreaptă-sus a fiecărei pagini. Acest cod, format dintr-un şir de caractere, oferă informaţii despre cererea prin care s-a eliberat documentul
• Pentru a verifica gratuit documentul, aveţi nevoie de un cont în portalul de servicii online al ONRC şi de un acord privind Termenii şi condiţiile afişate, pentru a accesa serviciul online Furnizare informatii RBR, opţiunea "Verificare document" .
• După introducerea codului de bare aferent documentului supus verificării, apăsaţi butonul "Verificare cod" şi sistemul va afişa unul din următoarele mesaje în funcţie de utilizator:
• dacă documentul este verificat de acelaşi utilizator care a obţinut certificatul, se va afişa mesajul "Certificatul este emis dumneavoastră! "
• dacă este verificat de alt utilizator şi documentul este valid, vor fi furnizate informaţii sumare despre cererea prin care a fost emis documentul
• dacă este verificat de alt utilizator şi documentul este invalid, se va afişa mesajul: "Codul documentului verificat este invalid! "
Înainte de utilizarea serviciului online Furnizare informatii RBR şi ori de câte ori apar nelămuriri, utilizatorul are obligaţia de a citi cu atenţie această pagină de ajutor a serviciului.
Sesizări se pot trimite pe adresa de suport: inforbr@onrc.ro
Pentru identificarea problemei trebuie să precizaţi utilizatorul folosit şi numărul de portal primit la completarea solicitării. .
+
(pentru afişarea(+) sau închiderea(-) listei de răspunsuri, faceţi click pe întrebări)
+
Răspuns: Deocamdată plata serviciului online Furnizare informatii RBR se poate efectua doar cu card bancar.
Disponibilitatea altor metode de plată privind acest serviciu va fi anunţată pe site-ul ONRC.
+
Răspuns: La prima accesare a serviciului, sistemul vă conduce la pagina unde aveți butonul "Solicita acces", care vă permite să completați profilul de persoană dorit și să atașați acte doveditoare
Ulterior, după aprobarea solicitării de acces, puteţi să folosiți serviciul online.
+
Răspuns: În momentul în care documentul solicitat este generat în portal, sistemul afișează link-ul de descărcare document afişat
în pagina "Detalii" a cererii dumneavoastră. Apoi, după generarea facturii, puteţi avea acces la
factură.
+
Răspuns: DA. În cazul în care aveţi o eroare la factură, vă rugăm să trimiteţi un email pe adresa de suport inforbr@onrc.ro , înainte de a apăsa butonul "Finalizare".
+
Răspuns: 1) În cazul în care cardul dumneavoastră nu a fost acceptat, nu mai este necesară anularea/ ştergerea cererii.
Vă recomandam să folosiţi un card valid acceptat de procesatorul de plăţi EuPlătesc.ro.
2) În cazul în care nu aţi efectuat plata, cererea nu este luată în considerare, deci nu e nevoie de anularea acesteia.
3) Dupa efectuarea plății, trimiteţi sesizarea dvs. pe adresa de suport şi cererea va fi trecută în starea "Renuntata" şi nu veţi mai avea
acces la ea.
+
Răspuns: Pentru serviciul Info RBR trebuie făcută o cerere şi o plată pentru fiecare exemplar, deoarece sistemul generează
un număr unic la nivelul fiecărui document livrat.
+
Răspuns: În momentul în care sistemul constată eroarea, banii reţinuţi temporar vor fi returnaţi automat în contul dvs. de către
procesatorul de plăţi.
+
Răspuns: Pentru funcționarea corectă a serviciului online recomandăm folosirea unuia dintre browserele:
Mozilla Firefox (versiunea 3.0+) , Google Chrome (versiunea 2.0+), Opera (versiunea 9.0+), Safari (versiunea 3.0+).
La utilizarea altor tipuri de browsere (Internet Explorer) pot să apară erori sau anomalii.
Vă rugăm să verificaţi dacă îndepliniţi
câteva condiţii minime pentru a putea beneficia de funcţionalităţile portalului: Configurări browser
Javascript activat
Configurări de securitate obligatorii SSL3.0 si SSL2.0
Configurări calculator
Rezoluţie recomandată a ecranului: 1024x768 cu minimum 32 bit calitatea culorii
Dimensiune font: normal
Activați navigarea securizată (HTTPS)
În cazul în care vizualizaţi https:// în bara de adrese a browserului, aceasta este o bună indicaţie a unei conectări protejate.
+
Răspuns: Semnătura documentului este validă. Mesajul de avertizare care apare în Adobe Reader, aplicaţia cu care
deschideţi documentul, se datorează faptului că nu este inclus în lista furnizorilor de semnătură electronică agreaţi ,
care este furnizorul de semnătură electronică pentru documentele eliberate de serviciul online.
Mai multe detalii legate de validarea semnăturii electronice găsiţi la Verificare document pdf semnat electronic şi
pe site-ul certsign.ro.
+
Răspuns: Potrivit art. 5 din Legea nr. 455 din 18 iulie 2001 privind semnătura electronică, cu modificările şi completările ulterioare,
”înscrisul în formă electronică, căruia i s-a încorporat, ataşat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat
calificat nesuspendat sau nerevocat la momentul respectiv şi generată cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnăturii
electronice, este asimilat, în ceea ce priveşte condiţiile şi efectele sale, cu înscrisul sub semnătură privată.”
Totodată, art. 6 din acelaşi act normativ mai sus menţionat prevede că ”Înscrisul în formă electronică, căruia i s-a încorporat, ataşat sau
i s-a asociat logic o semnătură electronică, recunoscut de către cel căruia i se opune, are acelaşi efect ca actul autentic între cei care
l-au subscris şi între cei care le reprezintă drepturile”.
Aşadar, semnătura electronică are rostul de a asigura autenticitatea provenienţei expeditorului, precum şi integritatea datelor transmise.
Semnătura electronică este pentru documentele electronice ceea ce este o semnătură olografă pentru documentele tipărite.
Semnătura reprezintă un eşantion de date care demonstrează că o anumită persoană a scris sau a fost de acord cu documentul căruia
i s-a ataşat semnătura.
+
Răspuns: 1) Documentele de furnizare informații RBR sunt eliberate din Registrul beneficiarilor reali și conțin beneficiarii reali ai firmei.
2) Documentele eliberate prin serviciul Infocert sunt eliberate potivit prevederilor art. 4 alin. (2) din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerțului, republicată,
cu modificările și completările ulterioare.
+
Răspuns: La cererea dumneavoastră, cardul nu a fost acceptat de banca emitentă şi din acest motiv procesatorul de plăţi EuPlătesc.ro a refuzat tranzacţia .
Puteţi să reluaţi plata pe aceeaşi cerere, prin accesarea secţiunii "Vizualizare cereri" din pagina de start şi folosirea link-ului „Modifică”, care
redirecţionează către pagina de plată online pentru o nouă tranzacţie.
Vă recomandăm să folosiţi un card valid acceptat de EuPlătesc.ro, emis sub siglele Visa (Classic şi Electron) şi MasterCard
(inclusiv Maestro).
Puteţi afla detalii cu privire la plăţile iniţiate, accesând opţiunea Plăţile mele din portal. De asemenea,sunt date explicaţii la opţiunea 5.Plata din pagina de help pentru fluxul de completare a cererii.
Pentru a afla detalii despre card / tranzacţie, folosiţi următoarele modalități de contact EuPlatesc.ro:
- trimiteţi un mesaj pe adresa: info@euplatesc.ro, support@euplatesc.ro
- solicitati detalii despre tranzactia dvs. pe site-ul https://secure.euplatesc.ro/cauta_tranzactie/index.php
- de luni până vineri în intervalul orar 08:00 - 20:00:
telefon +40 371 335 807; +40 728 249 158.
În afara acestui interval ii puteți contacta prin email, prin HelpDesk EuPlatesc.ro sau la numărul de telefon +40 728 249 158.
+
Răspuns: Furnizările de informații emise de ONRC se eliberează doar în limba română, conform art.3 punct.4 din HG.902/2012.Pentru traduceri în limba engleză, vă recomandăm să apelați la un traducător autorizat.
+
Răspuns: Puteţi afla paşii privind crearea unui nou cont în portalul ONRC, accesând filmul de prezentare: Creare cont Portal ONRC .
+
Răspuns: Banii au fost returnaţi pe cererea respectivă, deoarece au fost probleme tehnice în sistem sau de supraîncărcare a serverelor
de baze de date, motiv pentru care serviciul nu a putut fi prestat prin livrarea documentului solicitat.
Vă asigurăm că la înregistrarea erorii/problemei tehnice de către sistem, vi se returnează automat suma de bani plătită online.
Atunci când primiţi mesajul de notificare pe adresa de email, pentru suma plătită deja a fost trimisă solicitarea de returnare către
procesatorul de plăţi.
Vă recomandăm să faceţi o nouă cerere în care să solicitaţi informaţia dorită.
+
Răspuns: Această suprapunere parţială a semnăturii peste textul documentului nu este deranjantă şi face parte din măsurile şi setările
de securitate împotriva contrafacerii acestor documente.
+
Răspuns: Conform legislaţiei din România nu se poate emite factură internă decât pentru persoana sau reprezentantul fiscal
al persoanei din România, care se poate identifica cu un cod de identificare fiscală. Momentan ONRC nu este înscris pentru emiterea
de facturi de vânzare servicii intracomunitare către o persoană juridică din UE.
+
Răspuns: NU există niciun fel de diferenţe între documentele eliberate la ghişeu şi cele furnizate online.
+
Răspuns: Aceasta problemă apare la serviciile de e-mail gratuite (ex. Yahoo. Gmail, etc.). Pentru rezolvarea situaţiei, verificaţi dacă există mesajul în SPAM şi apăsaţi butonul "Not Spam" pentru a fi adus în Inbox. Apoi trebuie să salvaţi în "Contacts" adresa: suport.portal@onrc.ro pentru a fi adresă de încredere.
+
Răspuns: După efectuarea plăţii, se aşteaptă maxim 10 - 15 minute până la generarea şi semnarea documentului în format pdf, după care
utilizatorul va avea acces la document, folosind linkul afişat de sistem.
În cazul în care, din motive tehnice, documentul nu a putut fi generat în timp util, aplicaţia returnează suma plătită în contul
bancar al utilizatorului, iar fluxul pe cererea curentă este oprit, fiind necesară crearea unei alte cereri pentru o nouă solicitare.
+
Răspuns: Documentul de confirmare a plăţii online este informarea transmisă pe e-mail de către ONRC cu privire la detaliile cererii,
datele tranzacţiei efectuate, datele de facturare şi datele solicitate.
Decontarea cu persoana juridică se face pe baza acestui document de confirmare a plăţii şi pe baza extrasului de cont, sistemul de plăţi
online nu permite şi nu există temei legal pentru emiterea de bonuri fiscale sau alte documente în afară de confirmarea plăţii şi de factura
completată cu profilul de facturare ales de către solicitant.
+
Răspuns: Serviciul online permite stornarea facturii electronice emise online. Pentru aceasta, trebuie să trimiteţi imediat un mesaj pe adresa de suport inforbr@onrc.ro, cu detaliile problemei intervenite.
+
Răspuns: Suma plătită se restituie prioritar în cazul unor probleme tehnice intervenite la confirmarea plăţii în sistemul nostru sau la
încercări multiple de plată pe aceeaşi cerere.
1. Dacă există plăţi iniţiate, dar neconfirmate de sistemul nostru din cauza unor erori tehnice şi serviciul nu a putut fi prestat, prin livrarea
documentului: se restituie suma plătită, după clarificarea stării finale a tranzacţiei, prin verificarea elementelor de identificare primite
de la bancă şi de la procesatorul de plăţi EuPlătesc.ro.
2. Dacă există încercări multiple de plată pe aceeaşi cerere: se restituie suma plătită în plus, prin reglarea tranzacţiilor reale cu banca.
În aceste cazuri de plăţi inconsistente din cauza unor erori tehnice, chiar dacă plata a fost efectuată cu succes la bancă, banii vor fi returnaţi în contul dumneavoastră prin procedura interna ONRC, fără intervenţia din partea clientului.
3. Dacă tranzacţia a fost aprobată (plata fiind confirmată cu succes de sistem), dar cererea se blochează în ecranul "Detalii", în starea
"in procesare", o perioadă mai mare de 30 minute, este posibil ca documentul solicitat să vă fie livrat prin intervenţia administratorului
de portal. Pentru aceasta, trebuie să trimiteţi imediat un mesaj pe adresa de suport inforbr@onrc.ro, cu detaliile problemei intervenite.
Administratorul de portal verifică cererea şi dacă poate fi rezolvată vi se trimite răspuns în momentul în care cererea este deblocată şi puteţi continua fluxul prin completarea datelor de facturare.
4. În cazul în care, din diverse motive, doriţi restituirea sumei plătite pentru o cerere, la care nu aţi mai continuat fluxul cu faza de
completare a datelor de facturare (nu s-a generat factura şi nu aţi avut acces la documentul solicitat), puteţi transmite o sesizare
la adresa inforbr@onrc.ro. până cel târziu ora 12:00, a 2-a zi lucrătoare faţă de ziua în care aţi efectuat plata.
Pentru aceasta, trebuie să precizaţi exact şi explicit numele de utilizator, numărul de portal al cererii şi motivul renunţării.
Doar în aceste condiţii, ONRC va face refuz la încasare adresat băncii, după obţinerea de la procesatorul de plăţi a elementelor de
identificare şi verificare necesare.
În cazul în care sesizarea dvs. nu este primită în timp util, se poate face recuperarea sumei plătite doar de la bugetul de stat, prin
depunerea în original, de către solicitantul cererii respective, a unei cereri de restituire .
+
Răspuns: Această parolă este o metodă suplimentară de securitate a tranzacţiilor de plată în mediul online, valabilă exclusiv pentru cardurile înrolate în sistemul 3D Secure, care asigură o dublă protecţie , atât a institutiei ONRC, cât şi a posesorului de card.
3Dsecure este o tehnologie care minimizeaza riscul de fraude din comerţul pe internet, posesorii de carduri având posibilitatea efectuării
plătilor pe Internet într-o siguranţă deplină.
În cazul în care nu aţi setat încă o parolă sau nu o mai cunoaşteţi, vă rugăm să luaţi legătura cu banca emitentă a cardului pentru
confirmare, deoarece acest protocol de verificare este valabil pentru cardurile înrolate sau emise în sistemul 3D Secure.
Pentru mai multe detalii accesaţi şi pagina EuPlatesc - înrolare 3D Secure .
+
Răspuns: Această eroare poate să apară în momentul tranzacţiei, pe pagina securizată a băncii emitente a cardului (de ex.:
https://3Dsecure.numelebancii.ro), în cazul cardului cu standard de securitate 3Dsecure activat implicit sau înrolat la emiterea
cardului de către banca emitentă. Vă rugăm să luaţi legătura cu banca emitentă a cardului, deoarece eroarea tehnică apare în
momentul verificării parolei cardurilor înrolate sau emise în sistemul 3D Secure.
+
Răspuns: Vă rugăm să folosiţi opţiunea "Vizualizare cereri", din pagina iniţială a serviciului online. Pentru a regăsi cererea, puteţi să
aplicaţi filtrul după câmpul "data portal" , completând data zilei în care aţi solicitat cererea. Apoi, alegeţi cererea dorită
din listă şi apăsaţi butonul "Detalii" pentru a intra în pagina cu link-urile de acces la document şi la factura aferentă.
+
Răspuns: În acest caz, pentru plata iniţiată de dvs. nu a fost primită confirmarea de la procesatorul de plăţi EuPlatesc.ro.
Deaceea, dupa obţinerea de la EuPlatesc.ro a elementelor de identificare şi verificare necesare,
se va clarifica starea finală a tranzacţiei, urmând a se face refuz la încasare dacă această plată este confirmată de banca care
gestioneaza contul ONRC.
Pentru astfel de plăţi neconfirmate, este indicat ca utilizatorul să trimită o sesizare pe adresa de suport inforbr@onrc.ro în vederea
verificării tranzacţiei şi a confirmării din partea ONRC a faptului că nu s-a livrat documentul solicitat, astfel încât banca emitentă a cardului
să grăbească procesul de restituire a sumei reţinute.
+
Răspuns: Pentru îmbunătăţirea calităţii prestării serviciului, vă rugăm să trimiteţi întrebarea dumneavoastră la adresa de email inforbr@onrc.ro. . Vă asigurăm că orice solicitare va fi tratată cu aceeaşi importanţă, iar Echipa Info RBR depune efortul necesar
să primiţi un răspuns în cel mai scurt timp posibil.
Pentru asigurarea permanentă a calităţii informaţiilor accesate prin serviciul de furnizare informatii RBR, vă rugăm să ne comunicaţi orice situaţie atipică sau disfuncţionalitate pe care o sesizaţi, pe adresa de suport..